24 Mart 2010 Çarşamba

Diyorlarki : Ya yanılıyorsanız?

Hep şunu diyorlar: "eğer yanılıyorsanız"... Ben bunu dinler hakkında yanılma olarak algılıyorum. Çünkü benim için tanrı bir belirsizliktir ve hiçbir zaman bunun ötesine geçemeyecek. Bu doğrultuda soruya cevap verirsek eğer şunu demek isterim: Eğer biz iyisek, cehennem bizim için cennettir. Bir korku uğruna kimsenin karşısında eğilmeyi göze almadım. Che'nin dediği gibi:
"Dizlerimin üzerinde yaşamaktansa, ayaklarımın üzerinde ölmeyi tercih ederim." Bu söz doğrultusunda hiçbir şeye boyun eğmedim. Her zaman hakkımı aradım, ezilenin yanında oldum. Ve bu düşünceyle hiçbir zaman tanrının karşısında da eğilmedim, eğilmeyeceğim. Çünkü benim için tanrı dinlerin yarattığı tanrıdan çok farklı. O benim için bir son değil, bir başlangıç...

Ve gelir bana İslamiyetin Tanrısı sorar:
-Niye hiç namaz kılmadın, niye benim için secdeye eğilmedin.
-Niye eğileyim, sen kimsin ki ? Sen bir dikdatörsün benim gözümde. Ve ben bir devrimci olarak sana karşı her zaman özgürlük mücadelesi vereceğim.
-Ama seni yaratan benim. Bana itaat edeceksin. Ben olmasaydım sen olmazdın.
-Evet belki beni yaratan sensin, sen bir babanın çocuğuna göstermediği sevgi gibisin. Bana hiçbir zaman sarılmadın, sevgini göstermedin. Düştüğümde elinden tutmadın. Hep emirler verdin, kurallar koydun.
-Ama ben, ben...
-Ben seni bir son olarak değil, bir başlangıç olarak görmüştüm, yanılmışım. Ve şimdi gönder beni cehennemine, iyi olsamda müslüman değilim. Senin gözünde iblisten başka bir şey değilim. Gönder beni o güzelim cehenneme, bana cennet olan o cehenneme!

0 yorum:

Yorum Gönder